Polityka prywatności i cookies, obowiązująca od dnia 25.05.2018 r.
§1 Podstawowe cele Polityki prywatności
- Polityka prywatności dotyczy przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników
w związku z korzystaniem ze strony internetowej www.ctmrakowski.pl/sklep.html oraz serwisu
www.ctmrakowski.pl, zwanego dalej „Serwisem”, w tym jego podstron, administrowanego przez
Centrum Terapii Manualnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, z
siedzibą w Sierosławiu, ul. Leśna 1, 62-080, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000740866, NIP: 7772974119, REGON: 300550783 zwany dalej „CTM”. - Polityka prywatności zawiera obowiązujące w Serwisie zasady zbierania i wykorzystywania
danych
o Użytkownikach. - Możliwe cele przetwarzania danych osobowych Klientów przez Administratora to
w szczególności:
a. prowadzenie korespondencji z Klientami, w tym udzielania odpowiedzi na wiadomości
Klientów,
b. wypełnienie obowiązków prawnych wynikających z przepisów, np. podatkowych
i rachunkowych,
c. zawarcie i realizacja Umowy Sprzedaży, wykonanie usługi lub podjęcie działań na żądanie
przyszłego Klienta przed jej zawarciem (Twoje dane osobowe są nam potrzebne do
realizacji Twojego zamówienia i wykonania zawartej umowy – w szczególności
potwierdzenia jego złożenia oraz zarezerwowania lub wysłania do Ciebie wybranego
produktu, jak również w razie potrzeby skontaktowania się z Tobą w tej sprawie);
d. przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji;
e. dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami, również osób trzecich – w przypadku
korzystania z większości funkcjonalności Sklepu Internetowego; - Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie Użytkownikom Serwisu ochrony prywatności na
poziomie, co najmniej odpowiadającym standardom określonym w obowiązujących przepisach
prawnych, w szczególności w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO (Dz. Urz.
UE L 119, s.1) oraz w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr
171, poz. 1800 z późn. zm.).
§2 Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Centrum Terapii Manualnej
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Sierosławiu, ul.
Leśna 1. - Możesz się z nami skontaktować za pośrednictwem adres e-mail biuro@ctmrakowski.pl.
§3 Zasady zbierania danych osobowych i informacji
- Administrator może przetwarzać w szczególności następujące Dane Osobowe Klientów:
a. dane osobowe (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres kontaktowy, numer
telefonu)
b. dane przedsiębiorstwa (nazwa przedsiębiorstwa, adres poczty elektronicznej, adres
kontaktowy, NIP)
§4 Zbieranie danych osobowych
- Podanie danych osobowych w Serwisie jest dobrowolne, ale konieczne do wykonania umowy,
której Klient jest stroną lub konieczność podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem
(art. 6 ust. 1 lit. b) RODO).
§5 Podstawa przetwarzania danych osobowych
- Podstawą przetwarzania Danych Osobowych Klienta jest:
a. konieczność wykonania umowy, której jest stroną lub konieczność podjęcia na jego
żądanie działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO).
b. niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, np. gdy
na bazie przepisów podatkowych lub rachunkowych Administrator rozlicza zawarte
umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
c. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora lub przez stronę trzecią,
w szczególności do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, prowadzenia
korespondencji
z Klientami, także za pośrednictwem formularzy kontaktowych (w tym udzielania
odpowiedzi na wiadomości Klientów), analiz rynkowych oraz statystycznych (art. 6 ust. 1
lit. f) RODO);
d. dobrowolnie wyrażona zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
§6 Profilowanie
- Administrator nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji
zawartych
w plikach cookies, z zastrzeżeniem publicznych adresów IP.
§7 Podmioty odpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych
- Państwa dane będą przetwarzane przez upoważnionych pracowników i współpracowników
administratora. Dane mogą być również przekazywane podmiotom przetwarzającym,
świadczącym administratorowi usługi, w szczególności usługi związane z obsługą informatyczną,
księgową oraz usługami marketingowymi. - Nie przekazujemy Twoich danych osobowych poza teren Polski.
§8 Prawa Klienta
- Każdemu Klientowi przysługuje w każdym czasie:
a. prawo dostępu do swoich danych;
b. prawo do sprostowania (poprawienia) swoich danych;
c. prawo do usunięcia danych;
d. prawo do przenoszenia;
e. prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
f. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – na nasz adres wskazany na
wstępie niniejszej klauzuli informacyjnej; - W przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie wyrażonej przez Ciebie
zgody masz prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie. - W przypadku uznania, iż przetwarzając Twoje dane naruszyliśmy przepisy dotyczące ochrony
danych osobowych, masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
§9 Okres retencji danych
- W zależności od zakresu Danych Osobowych i celów ich przetwarzania mogą być więc one
przechowywane przez różny okres. - W każdym przypadku decyduje dłuższy termin przechowywania Danych Osobowych.
- Jeżeli przetwarzanie Danych Osobowych jest uzależnione od zgody Klienta, Dane Osobowe mogą
być przetwarzane dopóki nie zostanie ona cofnięta. - Dane Osobowe będą przechowywane również wtedy, gdy przepisy prawa (np. księgowe lub
podatkowe) będą zobowiązywać Administratora do ich przetwarzania; - Dane Osobowe będziemy przechowywać dłużej na wypadek, gdyby Klient miał wobec
Administratora jakiekolwiek roszczenia, w celu dochodzenia roszczeń przez Administratora, bądź
w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób trzecich, przez okres ich przedawnienia
określony przepisami prawa, w szczególności kodeksu cywilnego.
§10 Pliki „cookies”
Co to są pliki cookies?
- Cookies, zwane również ciasteczkami (z języka angielskiego cookie oznacza ciasteczko) to
niewielkie pliki tekstowe (txt.) wysyłane przez serwer WWW i zapisywane po stronie użytkownika
(najczęściej na twardym dysku). Parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich
zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.
Jakie funkcje spełniają cookies?
- Cookies zawierają różne informacje o użytkowniku danej strony www i historii jego łączności ze
stroną. - Informacje jakie są zbierane to:
a. adres IP użytkownika,
b. informacje o innych stronach jakie użytkownik przeglądał przed wejściem na stronę
www.ctmrakowski.pl
c. informacje o przeglądarce używanej przez użytkownika
d. informacje o ewentualnych błędach podczas wyświetlania strony
Jak wykorzystujemy informacje z cookies?
- Zazwyczaj dane wykorzystywane są do automatycznego rozpoznawania konkretnego użytkownika
przez serwer, który może dzięki temu wygenerować przeznaczoną dla niego stronę. - Działania, jakie mogą zostać podjęte w ramach wykorzystywanych informacji o użytkowniku to:
a. Dostosowanie serwisu i strony www.
b. Obsługa logowania
c. Zmiana funkcjonalności i wyglądu formularza kontaktowego
d. Zbieranie automatycznych informacji o użytkowniku w celu statystyk
e. Zbieranie informacji o ewentualnych błędach podczas wyświetlania strony, które
pozwalają na szybsze ich naprawienie. - Udostępniający może zamieścić lub zezwolić podmiotowi zewnętrznemu na zamieszczenie
plików cookies na urządzeniu użytkownika w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania
strony www. Pomaga to monitorować i sprawdzać jej działania. Podmiotem tym może być
między innymi Google.
Czy trzeba wyrażać zgodę na działanie cookies
- Użytkownik może ustawić swoją przeglądarkę w taki sposób, aby pliki cookies nie zapisywały się
na jego dysku albo automatycznie usuwały w określonym czasie. Ustawienia te mogą więc zostać
zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach
przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie
użytkownika. Niestety, w konsekwencji może to prowadzić do problemów z wyświetlaniem
niektórych witryn, niedostępności niektórych usług.
Centrum