Blog

Joanna Gronek

mgr Joanna Gronek

Terapeuta

Fizjoterapeuta, terapeuta manualny, terapeuta czaszkowo-krzyżowy, nauczyciel akademicki, instruktor zajęć psychofizycznych (joga)

Jestem nauczycielką akademicką na Akademii Wychowania Fizycznego oraz Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii w Poznaniu, certyfikowaną terapeutką manualną, fizjoterapeutką oraz nauczycielką jogi.

Ukończyłam dwa kierunki studiów w trybie stacjonarnym: Fizjoterapia na Wydziale Wychowania, Sportu i Rehabilitacji na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz Taniec w specjalności: Kompozycja i Techniki Taneczne przy Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu (2015 r). Studia magisterskie z fizjoterapii obroniłam na Wyższej Szkole Edukacji i Terapii w Poznaniu rozszerzone o podyplomowe studia: Podstawy metod neurorehabilitacyjnych. Od 2015 roku szkolę się z zakresu Terapii Manualnej Rakowskiego w Instytucie Rakowskiego oraz Terapii Czaszkowo-Krzyżowej metodą Upleadgera; ostatnio ukończyłam kurs Terapii zaburzeń czynności struktur dna miednicy.

Od roku 2016 jestem akredytowaną nauczycielką jogi. Od tej pory przeprowadziłam liczne szkolenia, warsztaty i obozy na terenie Polski. Od 2021 roku należę do części kadry instruktorskiej dla osób na kursie Instruktora Jogi (Efib). 

Od 2021 jestem wykładowcą na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu na kierunku: Taniec oraz na podyplomowych studiach Kompleksowej Terapii Manualnej na Wyższej Szkole Edukacji i Terapii w Poznaniu.

Na co dzień zajmuję się jogą, prowadzę także własną działalność Cud Yoga. Odczuwam wiele radości z pomagania swoim pacjentom i uczniom. Jestem miłośniczką natury, aktywnego spędzania czasu oraz sztuki medytacji.

Wykształcenie:

  • 13 października 2016, studia licencjackie, Fizjoterapia, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, obszar nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej; stacjonarny tryb, 2013- 2016.
  • 28 czerwca 2015, studia licencjackie, Taniec, w specjalności Kompozycje i Techniki taneczne, Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu, tryb stacjonarny, 2013-2016.
  • 24 lipca 2018, studia magisterskie, Fizjoterapia, Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii im. Prof. Kazimiery Milanowskiej w Poznaniu, obszar nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej.
  • 22 czerwca 2016, Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych, Podstawy metod neurorehabilitacyjnych, Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii im. Prof. Kazimiery Milanowskiej w Poznaniu;2014-2016.

Kursy i szkolenia z zakresu fizjoterapii oraz jogi:

  • 22 maja 2022, Dyplom ukończenia kursu, Terapia Zaburzeń czynności struktur dna miednicy, Instytut Rakowskiego.
  • 7-11 Września 2020 SER1, Certyfikat Terapii Czaszkowo-Krzyżowej, Upleadger Institute International.
  • 26 Luty- 1 Marca 2020 CST II, Certyfikat Terapii Czaszkowo-Krzyżowej, Upleadger Institute International.
  • 10-14 Kwietnia 2019 CST I, Certyfikat Terapii Czaszkowo-Krzyżowej, Upleadger Institute International.
  • 6 grudnia 2019, Dyplom ukończenia czteromodułowego kursu podstawowego Terapii Manualnej Rakowskiego w wymiarze 214 godzin akademickich (160h koncepcja, techniki badawcze i zabiegowe, 32 h autoterapia, 22h terapia edukacyjna).
  • 14 grudnia 2017, Dyplom ukończenia kursu Ashtanga Vinyasa Yoga.
  • 10 lipca 2016, Zaświadczenie o ukończenia kursu, Instruktor Rekreacji w specjalności fitness- ćwiczenia psychofizyczne, Placówka Edukacji Ustawicznej Efib.

Publikacje:

  • Gronek J, Boraczyński M, Gronek P, Wieliński D, Tarnas J, Marszałek S, Tang YY. Exercise in Aging: Be Balanced. Aging and Disease. 2021 Aug 1;12(5):1140-1149. doi: 10.14336/AD.2021.0107
  • Gronek P, Boraczyński M, Haas AN, Adamczyk J, Pawlaczyk M, Czarny W, Clark CC, Czerniak U, Demuth A, Celka R, Wycichowska P, Gronek J, Król-Zielińska M. Body adaptation to Dance: A Gerontological Perspective. Aging and Disease. 2021 Jun 1;12(3):902-913. doi: 10.14336/AD.2020.1107.
  • Gronek P, Wielinski D, Cyganski P, Rynkiewicz A, Zając A, Maszczyk A, Gronek J, Podstawski R, Czarny W, Balko S, Ct Clark C, Celka R. A Review of Exercise as Medicine in Cardiovascular Disease: Pathology and Mechanism. Aging and Disease. 2020 Mar 9;11(2):327-340. doi: 10.14336/AD.2019.0516.
  • Gronek P, Balko S, Gronek J, Zajac A, Maszczyk A, Celka R, Doberska A, Czarny W, Podstawski R, Clark CCT, Yu F. Physical Activity and Alzheimer’s Disease: A Narrative Review. Aging and Disease. 2019 Dec 1;10(6):1282-1292. doi: 10.14336/AD.2019.0226.
  • Domaszewska K, Boraczyński M, Tang YY, Gronek J, Wochna K, Boraczyński T, Wieliński D, Gronek P. Protective Effects of Exercise Become Especially Important for the Aging Immune System in The Covid-19 Era. Aging and Disease. 2022 Feb 1;13(1):129-143. doi: 10.14336/AD.2021.1219.
  • Gronek P, Gronek J, Lulińska-Kuklik E, Spieszny M, Niewczas M, Kaczmarczyk M, Petr M, Fischerova P, Ahmetov II, Żmijewski P. Polygenic Study of Endurance-Associated Genetic Markers NOS3 (Glu298Asp), BDKRB2 (-9/+9), UCP2 (Ala55Val), AMPD1 (Gln45Ter) and ACE (I/D) in Polish Male Half Marathoners. J Hum Kinet. 2018 Oct 15;64:87-98. doi: 10.1515/hukin-2017-0204.
  • Podgórski T, Szmyt G, Szmyt A, Gronek J, Celka R, Gronek P. Aerobic and concentration training and allele 7 in the dopamine receptor D4 (D4DR) gene increase chances of smoking cessation in young Polish women. Arch Med Sci. 2018 Jan;14(1):199-206. doi: 10.5114/aoms.2018.72243. Epub 2017 Dec 19.
  • Gronek P, Gronek J, Karpińska A, Dobrzyńska M, Wycichowska P. Is Dance Closer to Physical Activity or Spirituality? A Philosophical Exploration. J Relig Health. 2021 Aug 9. doi: 10.1007/s10943-021-01354-y.
  1. Szymańska E, Jóźwiak-Dzięcielewska DA, Gronek J, Niewczas M, Czarny W, Rokicki D, Gronek P. Hepatic glycogen storage diseases: pathogenesis, clinical symptoms and therapeutic management. Arch Med Sci. 2019 Feb 18;17(2):304-313. doi: 10.5114/aoms.2019.83063.
Zostaw numer - oddzwonimy